.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شفقت: آزادسازي سواحل نوآوري بزرگ دولت نهم

استاندار مازندران گفت: آزادسازي سواحل از افتخارات دولت نهم و نوآوري بزرگ كارگرازان نظام براي همگاني كردن دريا بوده است.


ابوطالب شفقت در همايش آغاز دهه چهار انقلاب، سرآغاز شكوفايي اقتصادي استان مازندران كه به ميمنت نامگذاري امسال به نام نوآوري و شكوفايي برگزار شد گفت: با آغاز به كار دولت نهم هماهنگي بين دستگاه هاي تصميم‌گير براي تحقق اهداف برنامه هاي اقتصادي بيشتر شده است و به عنوان نمونه مي توان به اجماع مديران استاني براي پيشنها ملي كردن سواحل دريا در دور اول سفر هيئت دولت اشاره كرد.
وي با اشاره به اينكه جايگاه اقتصادي استان مازندران بايد شناسانده شود اظهار داشت: بانك‌ها تاثيرگذارترين نهاد مالي براي تحقق برنامه هاي اقتصادي محسوب مي شوند.
استاندار مازندران با تاكيد بر اين نكته كه افزايش سطح درآمدي مردم بايد مورد توجه قرار گيرد تصريح كرد: تمام جهت گيري استان مازندران در راستاي ايجاد اشتغال و رفع بيكاري تدوين شده است و در اين راستا نقش بانك ها به عنوان حاميان مالي بيسار مهم است.
شفقت موئلفه هاي اقتصادي مازندران را در بخش هاي كشاورزي، صنعت، بازرگاني و گردشگري تعريف كرد و گفت: دولت نيز اين نقشه توسعه مازندران را پذيرفت.
وي با اشاره به اينكه جهت گيري اقتصادي مازندران از برنامه چهارم توسعه تغيير كرده است اظهار داشت: ايجاد شهرك هاي صنعتي فراوان، توسعه صنايع تبديلي و راه اندازي و توسعه بنگاه هاي اقتصادي زودبازده از جمله نشانه هاي اين تغييرات است.
استاندار مازندران با تاكيد بر اين نكته كه دولت نهم سرمايه گذاري صنعتي را شتاب داده است بيان كرد: برنامه چشم انداز توسعه مازندران بر اساس موئلفه هاي چهارگانه تنظيم و براي تصويب به معاونت برنامه ريزي نهاد رياست جمهوري ارسال شده است.
شفقت با اشاره به ظرفيت اقتصادي در بخش كشاورزي از عدم برنامه ريزي دقيق در ساماندهي بازار انتقاد و تصريح كرد: مازندران از بسياري از سرمايه هايش استفاده نمي‌كند.
وي گردشگري را موضوع اصلي توسعه مازندران برشمرد و گفت: آزاد سازي سواحل از اقدامات مهمي بود كه با ابتكار دولت نهم در حال در اختيار قرار گرفتن عموم مردم است.
معاون برنامه‌ريزي استانداري مازندران نيز در اين همايش اقتصادي گفت: در گذشته مازندران به دليل وجه كشاورزي بودن فرصت هاي طلايي توسعه صنعتي را از دست داد و دولت نهم در جهت جبران كردن اين نقيصه در مازندران است.
ولي الله فرزانه اظهار داشت: بخش بزرگي از نارسائي ها از طريق اعتبارات بنگاه هاي اقتصادي زودبازده جبران خواهد شد.
وي يادآور شد: با آغاز به كار دولت نهم تاكنون 701 طرح صنعتي با سرمايه گذاري 570 ميليارد تومان در مازندران آغاز شده است كه براي راه اندازي و توسعه به حمايت هاي بانكي نياز دارند.
فرزانه تعداد بيكاران استان مازندران را بر اساس سرشماري سال 85 نگران كننده اعلام و تصريح كرد: از مجموع بيش از 110 هزار نفر از بيكاران استان مازندران 28 درصد را فارغ التحصيلان دانشگاه ها تشكيل مي دهند كه براي اشتغال اين افراد همه بايد دست به كار شوند.
معاون برنامه ريزي استاندار مازندران در پايان ميزان حمايتن هاي مالي طرح هاي صنعتي استان مازندران را 300 ميليارد تومان اعلام كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.362 seconds.